OtaMuhunYhteyttä

helistiina@outlook.com

torstai 9. helmikuuta 2017

Mun peruspäivä

Mun päivät ja työtunnit vaihtelee tosipaljon melkein päivittäin, koska mun perhe on tosi menevää sorttia. Hostäiti tekee töitä about 3x/vko työpaikalla, mut siihen lisäks tekee töitä paljon etänä kotoa käsin. Hän on myös mukana tosi monessa eri projektissa ja auttaa koululla millon missäkin.
Hostisä taas tekee täyttä työviikkoa, ja matkustelee kuukausittain työn parissa, joten häntä nään enemmän sit iltaisin ja viikonloppuina. Sillontällön hän tekee perjantait etänä kotoa käsin, joten en mä niin usein yksin ole täällä kotona.

Mulla on kuitenkin kaks sellasta työrytmiä jotka on aika perus, mut näiden lisäks löytyy sit vaikka ja minkälaista työpäivää.

6.45am - 5pm
tai
12.45pm - 7.30pm

Jos mulla on aikanen aamu, mä laitan pojille jotain aamupalaa, huolehdin et he tekee aamutoimet ja ehtivät bussiin (ettei mun tarvi ajaa heitä sit kouluun....). Pienimän otan sängystä ylös heti kun hän herää (yleensä heti seiskalta), suoritetaan aamujutut yhdessä ja sit Ma - To hän on päiväkodissa 9am-1pm. Perjantaisin hän on kokopäivän mun matkassa, ja mennään joko kirjastoon, puistoon, sisäleikkipuistoon, playdate:lle tai muuta aktiviteettiä. Koitan joka perjantai hänen kans kuitenkin poistua talosta,  kun muuten päikkärit ei oikeen maistu. Päikkärit nukutaan kahden ja neljän väliin, ja 3pm-4pm aikoihin vanhemat pojat tulevat koulusta kotiin. Katsotaan yhdessä mitä harrastuksia ja menoja kullakin on sinä päivänä, ja sit ruetaan niitä ja läksyjä sumplimaan yhteen. Tässävaiheessa jompikumpi vanhemista on yleensä tullut kotiin, syödään ehkä jotain ja sit sovitaan kuka kuskaa ketä ja minne ja kenen mukana on tämä pienin energiapakkaus on.

Ei tää oo yhtään hullumpaa, vaikka yritän kaikkia neljää poikaa pikääkkin silmällä.

Parin kuukauden päästä kerron teille uudestaan, onko mun rytmi muutttunut ja mitä mieltä oon siitä sillon, mut so far so good.

Joko pienimmän koulun aikaan, päikkäreillä tai illalla kun mulla on vapaata niin koitan käydä salilla, kirjotella blogia, kuvata videoita, editoida tai ihan vaan lahnata mun huoneessa.
Arki-iltoina saatetaan katsoa leffaa yhden mun tyttökaverin kanssa, joka asuu 5min päästä musta, mut muuten enemän viikonlopuille koitan sosialisoitua.

Mut mä oon tällähetkellä tosi tyytyväinen mun olemiseen täällä, ja päivittelen teille myöhemmin et miten jutut oikeen sumpliutuu täällä! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti