OtaMuhunYhteyttä

helistiina@outlook.com

tiistai 21. maaliskuuta 2017

Kahdessa viikossa

Kaks viikkoa sitten sato lunta eniten koko talvena. (ja se kesti maassa alle 12h)
Tänään taas oli +16'C ja eilenkö virallisesti päivän päälle alko kevät..

Talvi oli täällä niin erilainen ku Suomessa. Muistajat muistaa kun helmikuussa käytiin Ritan kans pelaa golffia ja kuvailemassa puistossa, lähes kesävaatteissa (+18'C) ja pari päivää siitä oli muutama säälittävä aste pakkasta.
Yleensä ei lämpötilat kuulemma noin paljon vaihtele, mutta tää oli jotain spesiaalia.
Ikinä ei voinu edelisen päivän sään mukaan miettiä huomista.


Mitäs mä nyt lately puuhaily?
Huonojen päivien varalle oon löytäny muutaman Mäkkärin ja BK:n jossa on lasten leikkialue!
Siis parasta ikinä!!
Oon aina kuvitellu et se on yks maailman turhimmista asioista, mut perun kaikki ne mietteet nyt.

Usein mä koitan nää paikat ajottaa illalliselle/lounaalle, että ihan syötäs siellä kans ja sit mentäs takas mitä ikinä oltiinkaan tekemässä.
(BK 10nugettia+dipit, 1.50$)

Tietysti jos ollaan leikkipuistossa ja alkan huomaamaan et pieni on väsyny ja nälkänen, mutta ei tietenkään halua kesken leikin lähteä syömään niin jäätelön tai muun avulla usein saa houkuteltua helpommin :)

Aluks en sitä hoksannu mut joko 30min ennen lähtöä pitää alkaa pienelle sanomaan et kohta lähdetään tai sit vaan napata kesken leikkien oikeaan aikaan. Kummallakaan tavalla ei mielensä pahottamiselta vältytä, mutta kakkostyylillä mun ei ainakaan tarvi kiivetä sinne leikkialueelle ja raahata sitä huutavaa lasta pois sieltä...


Vietin kans valehtelematta yli 24h etsien mulle ja Elinalle matkoja ja majotuksia meidän reissun ajalle. Matkoissa ei nyt sinäänsä ollut mitään kummallista, tiesin sen halpabussiyhtiön millä liikutaan, mutta että mihin aikaan oli lähinä se kysymys. Tietyt ajat ja päivät kun on halvempia on kuin toiset ja mä halusin säästää matkoissa mahollisimman paljon.

Airbnb:den löytäminen vasta kamalaa olikin, varsinkin NewYork:ista!

Ihan ekana piti päättää et oonko richbitch ja yövytään kävelymatkan päästä kaikesta vai osaanko käyttää nykissä julkisia ja voidaan yöpyä vähän kauempana.

Seuraavana mietin majoittajaa, nainen vai mies. Jos matkustasin yksin niin se ois mulle ihan yks lysti, mutta nyt kun mulla on Elina mukana, niin tuntu vaan turvallisemmalta yöpyä naisen luona..

Viimesenä mietittiin, et halutaanko oma huome vai voidaanko esim yöpyä olkkarissa.

Sit viellä lähes jokasesta vaihtoehdosta googlettelin, että kulkeeko julkiset lähellä ja onko markettia, rafloja yms kävelymatkan päässä.

Enskerralla Airbnb:tä ottaessa en tuskin noin isoa hakua tee, mutta tässä nyt tuli tehtyä..

Elinan kanssa meidän reissu lähtee siis myöhään illalla 7.4 ja ollaan takasin kotona aikasin 15.4
Neljä päivää NewYorkissa, päivä Philadelphiassa ja päivä Washington DC:ssä.
Nyt oon alkanu vähän pohtimaan, et oisko koko viikko pitäny pysyä vaan nykissä, mut oon jo kaikki liput ja majotukset ostanu ni eipä siinä mitään. Jossittelu ei johda mihinkään.


Ja viellä viime viikonloppuna tytöt oli täällä mun luona sleepovereilla!
Minä, Rita ja Ester.
Ja ihan ekana pitää myöntää et mä en oo ehkä ihan suurin girls night/sleepoveres fani. Siis ei siinä, kyllä meillä suurimmaks osaks synkkas ja oli oikeest kivaa olla tyttöin kans, mutta niinkun jo puhuttiin et ehkä jatkossa enemmän kaksistaan kaikki tai ei ainakaan kokonaista vuorokautta yhdessä kaikki kolme.

Käytiin aluks vähän shoppaileen, värjättiin Ritan tukka, nautittiin kasvonaamioista ja sit käytiin vaan pedille myöhällä.
Sunnuntaihan oon yleensä Joosepin kans, mut tehtiin nyt poikkeus eikä nähty tollon ollenkaan. Tyttöjen kans katottiin koko aamupäivä "Once upon a time" -netflixistä ja iltapäivästä mulla kotona vietettiin vähän mun pienimmän 3v synttäreitä! Illalla marssittiin viellä seiskaks kattoon leffasta "Beauty&Beast" ja sit vihdoin ennen kymppiä olin kotona, rauhassa, yksin mun huoneessa.


Mulla oli kans viikon (kahden) tauko salilta ihan vaan koska olin laiska ja vetämätön, mut I DON'T CARE, Tälläviikolla taas alotin "uudestaan" ja katotaan kauan tää nyt tälläkertaa kestää..


Over all mulla on edelleen kaikki täällä hirveen hyvin, ja en malta odottaa, et vihdoin enskuussa pääsen vähän reissaamaan! Oon niiin osottanut sitä. 
Ja mun pikkusiskoa, tottakai.
Mutta ei vieläkään ole koti-ikävää! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti