OtaMuhunYhteyttä

helistiina@outlook.com

sunnuntai 2. lokakuuta 2016

MULLA ON HOST PERHE

Niinkun otsikosta luitte, VIHDOIN!
JA minun lento lähtee suomesta 3.1.2017!
Ja on aika turha kysyä, millon tulen takas Suomeen.. Vuoden tai parin päästä ehkä :) I donno, riippuu miten tykkään ja miten musta tykätään siellä :)

Mutta mulla ihan toden totta on host perhe, ja mä olen Suomessa enään vain vuoden loppuun asti. Sain tietää perheen valinneen minut heidän AuPair:iksi 12.syyskuuta, maanantaina.

Puhelimesta kuului normaalisti s-posti viestiääni, ja tottakai menin sitä heti lukemaan kun kotona vapaalla olin.
Sain luettua ensimmäiset kaksi lausetta "Dear Heli Jenni Emilia, This makes it official! We are so pleased that the Todd family in PA would like to welcome you into their home as their au pair." jonka jälkeen alkoi armoton kiljuminen, noin viiden sekunnin ajaksi kunnes muistin että asun kerrostalossa ja naapurit eivät varmasti arvosta vaikka päiväsaika onkin..
Heti tämän jälkeen soitin pikkusiskolleni, kiljuimme molemmat puhelimessa hetken ja itkuksihan se sitten meni. Kunhan tämä puhelu oli ohi niin äiti luurin päähän ja sama intoilu sinne suuntaan! Sit vielä piti isosiskolle soittaa ja hänen poikaystävälleen laittaa ääniviestiä ja kertoa asiasta, koska lasken hänetkin perheeseen. Olis se vähän epistä ollut jos hän ei ois saanut tietää.
Tilanteen rauhoituttua soitin iskälle kans, ja illalla kun yksi parhaista ystävistäni tuli käymään niin hänelle kerroin myös!
Siinäpä se.
Seuraavana sai tietää isovanhemmat, ja nyt yritän kertoa kaikille että toden totta olen lähdössä!

Minä nyt (kohta) siis lähden.
Tammikuun 3.päivä olen NYC:issä CultureCaren AuPair koulussa, ja 7.1 tulee olemaan ensimmäinen päivä minun tulevassa host perheessä. Siksi mun 19-v synttärit tulee olemaan ikimuistoiset!

Kerron teille vähän perheestä!
HostMom, Hosdad sekä neljä poikaa (14, 11, 10, 3)
Pienimmän kanssa tottakai tulen eniten aikaa viettämään, mutta olen todella innoissani kaikista neljästä pojasta! Sanoinkin perheelle, että minulla on kaksi (rakasta) siskoa, ja nyrkillinen naispuolisia serkkuja, että perhepiiriin ei sen suuremmin poikia ole kuulunut.
Hoitolapsissa on poikia tottakai ollut, että ei tämä aivan uutta ole, mutta silti vähän jännitän ehkä..
Ainiin, ja he asuvat Pennsylvanian osavaltiossa, Pittsburghissa. Ja bussilla pääsee kulkemaan lähellä oleviin osavaltioihin jos on pidennettyä viikonloppu vapaata esim!
Ja joo, mulla on auto käytössä ja oma huone ja bathroom.

Sit siihen tärkeimpään, eli mun hostkids
Nuorimaisen kanssa varmasti paljon leikitään legoilla, junilla ja käydään ulkoilemassa!
Toisiksi nuorin on kuulemma hieman itsepäinen, mutta tuohon ikään se kuuluukin. Leffat, iPad ja lukeminen ovat kuulema in.
Toisiksi vanhimmasta tiedän taas, että koulussa hän pärjää hyvin, iPad ja tietokone on kovassa kuudossa ja ruuasta ei kuulema nirsoile.
Vanhin lapsista on taas hyvin energinen tapaus, hänellä on paljon harrastuksia kaiken muun elämisen lisäksi ja kun häneltä skypessä kysyin, että mitä mieltä hän on AuPair:eista heidän perheessään niin vastauksena tuli, että ompahan taksi käytössä! Meistä tulee varmasti hyviä kavereita.
Ja samaan uskon kaikkien poikien kanssa!

HostDad tekee täyttä työviikkoa, ja HostMom on vain osan viikosta töissä ja osan kotona, niin en ole kaikkea aikaa lasten kanssa itsekseni.

Minusta tuntuu niin hyvältä lähteä. Ja juuri tähän perheeseen.
Päiväunissani minulla oli Hostperheenä yksinhuoltaja, 3v ja 5v tytöt ja koti jossain suurkaupungissa, mutta kun nyt vertaan tuota tähän ihka aitoon host perheeseen, en voisi olla onnellisempi.

Perheellä on ollut AuPair:eja ennenkin, ja mitä olen nykyisen AuPair:in kanssa jutellut, hän kuvaa työnsä rennoksi ja helpoksi. Vanhempien kanssa on helppo keskustella asioista ja hän on viihtynyt.

Odotan innolla omaa AuPair vuotta (tai vuosiani)!

Tottakai mulla on Suomessa vielä jonkunverran tekemistä tän lähdön aikaansaamiseksi, mutta haluan pitää tän postauksen pelkästään positiivisena.
Realisoidaan käytännön asioita tarkemmin myöhemmin! :)

2 kommenttia:

  1. A P U A! Ihan sairaan siistiä! En malta odottaa sit kuulumisia sieltä! :-D Onnea hirmusesti!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, unelmat käy toteen aikanaan! kiitos<3. En nyt osaa päättää et pitäskö ajan madella et osaisin ottaa suomi ajasta kaiken irti vai pitäskö ajan juosta et oisin mahd. nopeesti jo jenkeissä! :')

      Poista