OtaMuhunYhteyttä

helistiina@outlook.com

perjantai 24. marraskuuta 2017

THANKSGIVING

Tänään jenkeissä siis veitetään "thanksgiving" juhlapäivää, ja kyllä mun hostisä selitti et mikä tän juhlan tarkoitus on, mutta jokainen voi sen ihan itse googlettaa.. :D
Tapana on et perheet kokoontuu yhteen ja sit vaan ollaan ja syödään! Ei mitään stressiä lahjoista tai koristeluista tai mistään "ylimääräsestä". Kunhan ruoka saadaan pöytään niin yleensä kaikki on sit tyytyväisiä.




Tänään oli siis se iso päivä ja syy siihen miks ees ajettiin 9h tänne ja muutaman päivän päästä sama matka takaisin.

Aamulla 7.30 oltiin kaikki syömässä aamupalaa ja siitä kahdeksan aikaa kaikki (myös huutavat lapset) lastattiin autoon ja ajettiin 25minuuttia mun host isän perheen luokse. Siellä laidettiin teemapaidat päälle ja ajettiin maili tai kaks "lähtöpisteeseen". Edessä oli siis "turkey walk" eli tämmönen ilmaistapahtuma jossa sait valita mennä läpi koko 1/2/3 mailia haluamallasi tyylillä. Koska meillä oli molemmissa perheissä lapsia, niin mentiin sit läpi tämä 1 mailin reitti. Mulle sanottiin et joojoo, kävellen mennään mutta kun koko ryhmä oli lähtöviivalla ja meille annettiin lupa mennä niin kaikki lähti juoksemaan sitä eteenpäin. Ja itseasiassa mun vanhin hostpoika oli ihka ensimäisenä tämän mailin juossut läpi. Jokseenkin ylpeili sillä hetken, ja pikkuveljet tottakai kateudesta vihreinä.

Pienen hengailun jälkeen siellä ja täällä, tuntiin takas tänne isovanhempien luokse ja mä menin vaihtamaan vaatteita ja pojat jäivät kaikki nenä kiinni iPadeihin. Tovin kuluttua tuli myös mun hostisän veljen perhe tuli lapsineen (ja koiran) kanssa tänne, ja siitä lähten hengailtiin vaan.

Alkupaloina oli kolmea erilaista juustoa, viinirypäleitä, katkarapuja, keuvakeksejä, pikkunakkeja, pilkottuja vihanneksia ja kahta eri dippiä. Aikuisilla oli viiniä (neljää eri laatua) ja lapsille sodamehua. Mun sekä hostperhe että host isovanhemmat kysyvät aina sillon tällöin jos mä haluan jo opetella juomaan viiniä, ja aina välillä otan ihan tilkan vaan maistaakseni, mutta ei se vieläkään ole mun juttu. Musta ois niin fancyä juoda viiniä, mutta ei vaan uppoa. Niinkun ei lähes mikään muukaan alkoholi.

Thanksgiving dinner syötiin suhteellisen aikaisin, jo 2.30pm eteenpäin.
Pöydässä oli kalkkunaa, bataattivaahtokarkki paistos, papu paistos, perunamuussi, maissipaistos, salaatti sekä kaksi marja salaattia. Pahoittelut huonosta suomennoksista, mutta ruokaa oli paljon!



Syömisen jälkeen ihan vaan hengailtiin kotona, ja sit 4.30pm aikaan suunnattiin elokuviin katsomaan "justice league" ja kelatkaa seuraava. Ne penkit sai säädettyä LÄHES MAKUUASENTOON. En oo eläessäni ollu noin fancyssä elokuvateatterissa, ja tuskin tuun olemaankaan kunhan selvitän lippujen hinnat, mut olihan se nyt siistiä! :)

Ja siis kyllä, nautin elokuvasta, lopetusta lukuunottamatta..


Sit tultiin takas kotiin, syötiin piirakkaa jälkiruuaks niinkun tähän juhlapyhään kuuluu. Yleensä se on vaan kurpista piirakkaa, mutta koska täällä oltiin vähän extraa, meillä oli viittä eri laatua.
Omena,- kirsikka,- kurpitsa,- taateli,- sekä sitruunapiirakka.

Lopunvihdoin Aaronin veljen perhe lähti matkaanaan muutaman kymmenen minuuttia heidän kotiin, ja sen jälkeen mä tulin viimeistelemään tän postauksen ja suuntaan tästä seuraavana petiin.


Huomenna meillä on ohjelmassa minigolffia, ja ois ollut myös seinäkiipeilyä MUTTA koska tää kiipeily mesta ois ollu tunnin ajomatka suuntaansa jätettiin se pois aikataulusta.
Mun host mummi sanoi vievänsä mut ehkä kauneushoitolaan huomenna, vähän niinkun synttäri,-sekä joululahjan lisänä (koska kuulemma pakettilahja on jo hankittu), mutta koska huomenna on "Black Friday" ja on melkein itsemurha yritys mennä kaupungille huomenna, joten saa nähdä.

Se tästä päivästä.
Onhan mulla olo täällä vähän ulkopuolinen, mutta niin se on vähän aika kun ei ole perhettä, ja tämä on niin perhekeskeinen juhla. Musta on ihanaa kuinka he kuitenkin ottaa mut kaikkeen avoimesti mukaan, ja kaikki se loppu onkin varmaan ihan vaan mun päässä.

Ihanaa viikonloppua kaikille! <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti