OtaMuhunYhteyttä

helistiina@outlook.com

tiistai 21. marraskuuta 2017

#nainenkeittiössä

Koska mun perhe on sekasyöjiä, mä teen yleensä kerran parissa viikossa itelleni satsin ruokaa pakkaseen, et niinä päivinä kun on liharuokaa niin mä saan pakkasesta itelleni oman annoksen.

Olin tänään aamulla niin väsynyt mut en halunnu ottaa päikkäreitä, niin vietin reilun tunnin keittiössä ja tein itelleni kolme eri ruuallista.
Nää on todella helppoja ja todella halpoja, joten varsinkin opiskelijat hoi. Aina sillontällön tämmönen on ihan kätevä napata vaikka töihin mukaan.

Käytän siis joko purkkivihanneksia tai pakastevihanneksia, ihan vaan koska tuoreet on kalliimpia ja vaikka niissä sanotaan olevan paremmat ravintoarvot etc niin, välillä aina mietityttää et mitä niihin on lisätty, että ne kestää tuoreena sieltä pellolta tohon kaupalle..



Ensimäisenä tein ihan perus makaroonilaatikon soijarouheesta. Makarooni + 1pss vihannessekoitusta + soijarouhetta (maustettu suola, valkosipulijauhe, paprikajauhe, soijakastike) ja sit munamaitoseos päälle ja hetkeks uuniin.
Vola'




Tämmöstä "valmispastaa" harrastettiin mun kotikotona. Yleensä lisättiin kinkkusuikaleita sekaan, ja se oli sit siinä. Mun kasvisversioon lisään yleensä parsakaalia, ja joskus herneitä tai soijarouhetta, mut päätin jättää tän nyt todella kevyeks, että saa sit pienempään näljään jotain syödä.



Viimesenä laitoin sekaisin tummaa riisiä, porkkanoita, maissia, herneitä ja kikherneitä. Mausteina toimi perus suola, valkosipulijauhe ja soijakastike. Osaan näistä ruuista sekotan sit lämmittämisen jälkeen vielä juustoa, majoneesia tai salsaa.. Oman mielen mukaan.


Yleensä vähintään kerran viikossa mun perheessä on kasvisruokaa, ja sit pakkasessa on kaupasta ostettuja valmisruokia, mutta jos laskee roposet yhteen niin tämmösiä yksinkertasia ruokia jos tekee niin pääsee vähän halvemmalla.

Aina sillontälllön teen kans uuni-mannapuuroa tai uuni-riisipuuroa pienen annoksen jääkaappiin, ja mutustan sitä sit vaihteluks.

Kavereiden kanssa käydään kans jonkunverran ulkona syömässä, et tulee ihan syötyä muutakin kun näitä omia pöperöitä. Mut itseasiassa olin just viikon ilman mun omia pakasteruokia ollenkaan, kun olin laiska niitä uudestaan väsäämään..

Toivottavasti teillä on viikko pyörähtänyt hyvin käyntiin!
Mä matkustan Charlotteen ajaen mun hostisän sekä hostlapsien kanssa huomenna (keskiviikkona) ja ajetaan takas sit sunnuntaina. Käydään mun hostisän vanhempien luona viettämässä "Thanksgiving" joka on Torstaina.
Wish me luck, about 10h autossa neljän pojan kanssa! 
En_malta_odottaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti