OtaMuhunYhteyttä

helistiina@outlook.com

perjantai 17. marraskuuta 2017

Mun arkipäivät

Mä alotan mun päivät joko 6.45am tai 12pm.
Useimmiten mulla on kaks aikasta aamua viikossa ja loput päivistä alkaa klo 12. 
Mä oon niin onnellisessa asemassa, että mun perhe "työtättää" mua vaan sillon kun he mua oikeasti tarvitsee. Mun hostäiti työskentelee sairaalalla aamuvuoroja useimmiten, niin siitä noi mun aikaset aamut sit koostuu. Ja päivinä kun hänellä ei ole töitä, hän hoitaa aamulla lapset itse kouluun ja tekee sen jälkeen omia juttujaan (joko asustautuu toimistoon tai menee kouluun)

Jos mä teen aamun, niin ensimäisen pojan bussi tulee hakemaat 7.40am ja kaks vanhempaa on ovesta ulos 8.15am. Pienimmän ajan sit itse kouluun millon ikinä lystää.

Yleensä yhtenä päivänä viikosta (usein Maanantai) käytän mun aamupäivän tauon pyykkien hoitamiseen, niin sit saan loppuviikon olla huolehtimatta niistä. Alussa tein niin et pyöritin pari koneellista päivässä, mut jotenkin vaikka tää "teen kaikki pyykit kerran viikossa" ottaa multa pois jonkunverran mun vapaa-aikaa niin tykkään tästä tyylistä enemmän ko sit se on oli heti koko viikolta.

Yleensä kun olen mun nuorimmaisen jättänyt kouluun, niin suuntaan siitä sit salille. Treenin jälkeen peseydyn salilla ja sit tuun kotiin syömään lounasta.
Puolenpäivän aikaan lähden hakemaan nuorimman kotiin koulusta. Hän on just lopettanut lounaan syönnin ja tullaan kotiin, leikitään hetki ja sit yhden aikoihin hän menee päikkäreille.


3pm ja 3.45pm tulee sit mun vanhimmat pojat kotiin.
Katon et he rupeaa tekemään läksyjä, ja ajan kaikki heistä sit uintitreeneihin ja takas. 
Lämmitän illallisen kans jossain välissä tässä illalla, ja yleensä se syödään 6.30pm aikoihin, tai myöhemmin. Riippuen millon pojat tulee uinnista kotiin. 

Mun nuorimmainen menee petiin 8pm jälkeen illalla, ja jos mulla siinä illasta on aikaa niin joko kylvetän tai pesen pojan suihkussa ja huolehdin valmiiksi yöpuulle.

Mun hostäiti tulee yleensä kotiin jossain 3pm- 5pm välillä, ja mun hostisä aina kuuden jälkeen. 
Harvemmin mä työskentelen myöhään iltaan asti. Usein illallisen jälkeen mä oon vapaalla, vaikka kalenterissa saattaa lukea 8pm. 
Useimmiten pääsen vapaalle seitsemän aikoihin.

Illalla sit kun pääsen vapaalle, yleensä vaan käperryn sängynpohjalle kattomaat youtube videoita, Netflixiä tai hyvällä tuurilla jopa kirjotan mun blogia tai editoin jotain videota.

About kerran viikossa Jooseppi tulee illasta käymään täällä mun tykö ja joko käydään syömässä tai sit vaan katotaan joku leffa täällä mun luona. 
Nyt kunhan talvi ja lunta joskus tulee tänne niin mun on tarkotus viedä hänet laskettelemaan, mut muuten tehdään ihan vaan oikeastaan ei mitään. 
Kun oltiin parisuhteessa käytiin paljon kaupungissa kattoo paikkoja läpi, mut yritetään vasta selvitellä et onko meillä mahdollisuutta ees olla "vaan kavereita". Tiedän et monet ex-pariskunnat ei todellakaan halua olla kavereita exiensä kanssa, mut meidän parisuhde ei päättynyt koska me ei oltas rakastettu toisiamme enää, vaan koska ei nähty meille toimivaa tulevaisuutta mun kahden vuoden jälkeen täällä.

ANYWAYS.
Takas aiheeseen. 

Mun päivä oikeastaan oli sit siinä.
Lähes jokaviikko pyörii samalla tavalla.
Todella harvoin oon töissä viikonloppusin, joten usein sit tehdään sleepovereita Ritan kanssa ja vietetään viikonloppu sit keskenään.


Siinäpä kaikki tälläkertaa.
Jos siellä on mahdollisia tulevia AuPair:eja jotka miettii, että saako sen lasten kouluajan kulutettua mitenkään kivasti vapaalla, niin kyllä sen saa. Monilla muillakin AuPair:eilla on vapaata keskellä päivää ja siinä sit voi käydä leffassa/ostarilla/lounaalla yhdessä. 
Kaiken vapaa-ajan saa kyllä kulutettua viisaasti, jos vain itse niin haluaa.

Mä vaan oon vähän laiskamato, joten illalla töiden jälkeen harvoin jaksan mitään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti