OtaMuhunYhteyttä

helistiina@outlook.com

perjantai 24. marraskuuta 2017

Charlotte, day2

Herätyskello soi 7.15am ja siitä suht suoraan hyppäsin suihkuun, jonka jälkeen pikameikki ja kahdeksaksi aamupalalle. Toastia siirapilla, jogurttia, kahvia ja hedelmiä.

Päivän oikea aktiviteetti oli minigolffaus joskus kadfen pintaan iltapäivällä molempien perheiden sekä isovanhempien voimin. Ootteko ikinä lyönyt minigolffia läpi tunnelin, ja sen jälkeen se kulkee pienen vesivirran mukana takas kentälle?
Kenttä oli merirosvo teemainen, joka tottakai sopi kaikille lapsille paremmin kun mainiosti.



Päivän ei niin tärkeä aktiviteetti oli avata isovanhempien ostamat lahjat yhdessä. Ja koska ei nähdä toisiamme joulun aikana niin saatiin joululahjat vähän etuajassa.
Lapset saivat tottakai star wars teemaisia legoja, lautapalejä ja ihan orginaaleja leluja. Iso-isä oli myös käsin tehnyt jokaiselle pienen puisen säilytysrasian.
Mulle tuli pienempi yksinkertainen puinen säilytysrasia, ukin tekemä kuulakärkikynä sekä ihan matkava taskupeili valolla!!

Ja koska "mikään ei riitä" mun hostmummi vei mut vielä tähän ihanaan "lahjatavara liikkeeseen" jossa oli siis kaikkea hömppäpömppää, mutta myös koruja, kosmetiikkaa, vaatteita ja  toimistotavaraa. Mulle sanottiin vaan "löydä itselles jotain kivaa lahjaksi" ja that's it. Kaikki muuten ihan hyvin, mutta tollasissa pikkuputiikissa hinnat on yleensä korkeammalla. Ja koska mä olen vain tän perheen AuPair, mulla oli hieman hankaluuksia löytää jotain käyttötavaraa hyvään hintaan.
Aikani puljuilun jälkeen mun host mummi tulee et "sä varmaan huolehdit kuinka kallista täällä kaikki on. Sanotaan että löydät jotain sadalla dollarilla?" Siinävaiheessa mulla meni todellakin kaikki ohi ja yli ja päädyin valitsemaan sekä korvakorit sekä kaulakorun. Mä en oikeen ikinä käytä koruja, koska töiden puolesta se ei ikinä oo mulle sallittua ja koska oon pihi kaikessa "tilpehöörissä" niin en hyvin harvoin raaskisin edes itselleni ostaa koruja.






Illallista alettiin syömään viiden ja kuuden välissä. Oli sekä ylijäämä ruokia sekä muille sit uutena tehtyä kinkkua sekä kahta eri uutta jäätelö piirakkaa. Taas kaikki raivolla pöytään ja vatsat täyteen mitä ite tykkäs. Jokaiselle oli kans ostettu arpa jonka sai raaputtaa ruuan jälkeen. Medeän 12 ihmisen yhteisvoitto tais olla 25$.
Täällä siis ruoka katetaan AINA eri pöytään ko missä syödään. Siihen meni mulla hetki tottuessa, koska ainakin mun kotonakotona ruoka oli samassa pöydässä tarjolla missä syötiin. Mutta tollaisia pikkujuttuja.

Lapsilla on PALJON iPad aikaa täällä, ja matltan tuskin odottaa omien töiden alkamista taas kunnolla ensiviikolla, kun iPad ei olekkaan enää priority ykkösenä.

Todella rento ja mukava päivä takana.
Huomenna (viimeisenä kokonaisena päivänä täällä) rynnitään aikuiset plus vanhemmat lapset selvittämään aamusta pakopeli huonetta, ja kolme nuorinta (sekä koira) jää isovanhemmille siksi aikaa odottamaan.
Oon muutaman pakopelin käynyt Suomessa, mut sää nähdä onko musta mitään apua täällä. Yks, koska mun ÄO ei honestly oo kovin korkealla ja kaks, tää huone ois tarkotus selvittää englanniks.
Toisena aktiviteettina pitäs olla uimassa käyminen, ja siinä se.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti