OtaMuhunYhteyttä

helistiina@outlook.com

keskiviikko 4. tammikuuta 2017

03-01-2017

Ei mua vieläkään oikeen jännittäny eikä pelottanu, oli vaan lähinnä semmonen tyhjä olo kaikesta. Kaikesta tutusta ja turvallisesta.

Alotettiin meidän matka Niiralasta kohti Helsinkiä jo aamuyöstä, käytiin mun isosisko Lappeenrannasta mukaan ja ajettiin yhden pysähdyksen kautta Helsinkiin. Oltiin pari tuntia ajoissa, ja kulutettiin ne ompussa shoppaillen ja mä söin "viimesen suomiateriani".

Puolenpäivän aikaan oltiin kentällä, myös mun serkku Kaisla tuli heipattaan mua tänne. 
Lennon piti lähteä 14.10, niin että vaan heipatan ja sen jälkeen menen turvatarkastukset läpi. Mut toisin kävi. Aluks piti saada tietää 14.45 et mitä tapahtuu, ja seuraavan kerran 15.30. Lopunkaiken taululla näkyi et alotetaan lastaus 17.15. 
Lastattiin kaikki sit kerralla, niin mä päätin jäädä odottaman jonon häntäpäätä ennenun liikuin yhtään koneen suuntaan. Tovin jos toisenkin siinä sai odotella, mutta lopunkaiken kaikki pääs bussikyydillä koneeseen. Kone itessään oli jokasta paikkaa myöten täynnä, kaikkialta. Mm mun käsimatkatavaralaukku+käsilaukku+takki oli siinä penkin/jalkojen alla, koska yläboksit oli niin täynnä. Mut ei se mitään. Matka alkoi sit vihdoin 18.15.

Lentomatka oli, miten sen nyt kuvailisi? Puuduttava.
Paikkarivit oli 2/4/2, ja tottakai mulla oli paikka siinä keskelläkeskellä. Ei siinä oikein saanu nukuttua, ei ollu mitään hyviä leffoja koneen näytöllä ja välin oli kylmä ja kuuma ja ei minkäänlaista hyvää asentoa. Muistui taas miksi itse aina valitsee sen ikkkuna-/nurkkapaikan. Mut tätä kärsittiin vajaa 9h ja sit oltiin NewYork:issa.

Lentokentällä etin ainakin ensimäisen vartin jostain ilmasta wifiä. Pienen epätoivosuuden jälkeen sain sen toimimaan (kiitos Dunkin' Donuts) ja  ilmotin et mut voi tulla hakemaan. Suomen aikaa olin siis joskus 03.00aamutöstä perilä, mut täälä se oli 8-9(?). Lopunkaiken mun kyyti tuli 11pm aikaan ja täällä koululla olin ennen puoltayötä. Vielä piti ensimäiset paperit täyttää ennen nukkumaan pääsyä, mut täällä sitä nyt ollaan.

Oli todella pitkä päivä, ja niin tulee nää seuraavatkin olemaan, mut kyllä näistä selvitään! :)

Yks semmonen pieni juttu. Aamupala alkaa täällä seiskalta, ja 8 NAISTA JAKAA YHDEN KYLPPÄRIN. Siinä sitten kun kaikki haluaa käydä suihkussa, vessassa ja ehkä laittautua niin voin kertoo et se on jotain mistä en nauti.

Mut hei, kohta ensimäinen päivä vasta puolessa, niin kyllähän tämän jaksaa. See ya round😊

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti