OtaMuhunYhteyttä

helistiina@outlook.com

maanantai 23. tammikuuta 2017

Kaksi viikkoa takana

Oon asunut nyt kaks viikkoa mun host perheen kanssa, ja aika on mennyt kun juosten. Mulla on niin paljon opittavaa, ihan kielestä kodinhoitoon et ei ole ajanpuutetta ollut.


Mua opasti kans yks paikallinen muutamana päivänä, mm. et miten pääsen junalla paikasta A paikkaan B mikä on tosi kätevää koska toi lähijuna on 2.50$/suunta, ja pääsen sillä mm. Pittsburghin, jos alkaa kotikulmat kyllästyttää.



Seillä oon pari kertaa nyt vieraillu, mut en silti tiedä yhtään mitään siitä kaupungista.
Meillä oli siellä semmonen tapaaminen johon piti tulla kaikki tän mun alueen AuPair:it, ja noin puolet (about10) sit tuli paikalle. Luisteltiin vähän keskell kaupunkina olevalla radalla ja sit käytiin syömässä.





Sit perheen kans kävin "Family Bingo":ssa, jossa siis pelattiin pari tuntia bingoa eri tavoilla, ja voittaja sai aina joskun pinen palkinnon plus vähän arpajaisia samalla. Tarjolla siellä oli Pizzaa, snäksejä ja jäähilejuomaa. Se on siis ilmanen mennä, vaan se snäksit maksaa muutaman roposen, mut muuten se on ihan vaan koulun järjestämä yhteinen tapahtuma. Kuin hyvä!

Oon ehtiny shoppailla itelleni vähän vaatteita, meikkejä ja sen semmosta.

Oon puhunu paljon englantia, ja mistä edelleen oon yllättynyt niin mun englantia kehutaan tosi paljon! Varsinkin sen jälkeen ku kerron et oon Suomesta enkä Briteistä tai Ausseista mun anksentin perusteella. JOtenkin paljon helpompi olla, kun tiedän et ei jää kielipäästä kiinni!

Yritän kans tottua siihen, et autolla ajetaan lähes jokapaikkaan.
Päiväkotiin kirjaudutaan sisään sormenjälkitunnistimella ja
siihen et ruokaa syödään vaan kaks/kolme kertaa päivässä.


Oon käyny Chipottlessa syömässä, joka siis kuulema on mesta jota kaikki Amerikkalaiset rakastaa. Vähän niinkun Subway, mut ei sit kuitenkaan yhtään. Ruoka siellä on vaan pikkusta vaille tulista miun makuun, mut hei totuttelua vaan vaatii...

Oon yrittänyt innostua StarWars:sista, ihan vaan mun host lapsien takia, mut noh se nyt etenee vähän hitaasti.

Oon myös ihan okei sen kans, et yleisin asia mitä host lapset multa kysyy on "Where is mom or dad?" :D Niinkun kiitos kyllä minäkin osaan, mut ei väkisin.


Mut hei kyllä tää tästä,
Kuntosalia vaille mulla on täällä kaikki paremin kun osasin odottaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti