OtaMuhunYhteyttä

helistiina@outlook.com

tiistai 10. tammikuuta 2017

What's up here

Joo kiitos ihan hyvin menee.
Huollettiin tänään "mun" auto ajokuntoon, (joka vaati kahden tunnin odottelun + kävelyn lähistöllä), otettiin selvää miten saan mun social security number:in, Pittsburgh:in ajokortin ja miten, minne ja millon mulle avataan pankkitili. Puhelinliittymä ja sim-kortti tilattiin mulle tänään, ja se pitäs tulla maanantaihin mennessä.
Sain myös ajaa autolla ensimäistä kertaa täällä!!! :)

Huomenna mä hoidan nuorimman kouluaikana noita paperijuttuja niin paljon ku ite pystyn, ja sit host vanhemat jatkaa siitä mihin jäin, ajallaan.
Saan ajaa siis itsenäisesti, mikä on hieman haastavampaa kun Suomessa, koska Pittsburgh ja tää mun lähialue tässä on tosi kukkulaista(?)  ja mutkikasta, plus täällä on ihan omia ajojuttuja. Ei liikennesääntöjä, mut ihmisillä on sellasia outoja tapoja antaa vilkulla tietä, antaa tietä stopmerkkikläiselle ja herranjumala nää risteykset täällä.
Ajamisesta täällä teen myöhemin videon, kunhan mulla on enemän kokemusta ja tietoa mutta voi hyvää päivää.
Videota tulee myös asioista jotka oon huomannu erona Suomeen tässä heti alkuun, mutta siihen voi mennä tovi.

Nyt stressaan aluks vaan sitä saanko hoidettua asiat täällä itsenäisesti niinkun pitäs ylihuomisesta lähtien, kun alkaa normaali arki. Sen jälkeen stressaan et jo tässä kuussa ois hyvä saada Pennsylvanian ajokortti, mihin mun siis tarvitsee tehdä perus kirjalliset + ajokoe. Ja ei siinä muuten mitään, sain oppikirjan ja kaikkee, mut kun ne kaikki on englanniks. Siellä on niin outoja sanoja välissä, et vaikka suomeks tietäsin vastauksen heti niin täällä pitää pelata esin 50/50 ja sit arvata et kumpi kuulostaa paremalta :D

Nomut hei, huomenna hoidetaan asioita ja ylihuomenna ollaan omillaan.
Kuulostaa hyvältä.
Let's go.
Kiitos ja hyvää yötä! :)

BTW tää viikonloppu (ainakin la&su) pitäs olla vapaat, koska ensviikonloppuna oon töissä vanhemien töiden takia ja oon koittanu kolmen kaverin kanssa sopia et nähtäs ja et he vois vähän näyttää paremmin paikkoja täältä.
En malta oottaa!
Ei sillä et mun pakkaamat matkakokoset pesuaineet ois loppu, tai et muka haluisin maistaa jotain amerikkalaisia herkkuja, mut ihan noin muutenvaan! :'D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti